Een nieuwe naam, een nieuwe website

geplaatst op 12 mei 2016 om 14:40:45

Brevier was de naam waaronder u ons tot voor kort kende. Onder die naam brachten we een aantel kwalitatief hoogwaardige romans, prentenboeken en non-fictietitels. Omdat we in het non-fictiesegment van Brevier een stevig aandeel theologie brachten, ontstond ten onrechte de indruk dat Brevier een traditionele christelijke uitgeverij was. Daarom kiezen we voor nieuwe namen voor verschillende genres.

Als bedrijf heten we voortaan Aldo Manuzio. Dat was een wereldberoemde drukker en uitgever te Venetië in de Renaissance, die o.a. werk van de Rotterdamer Erasmus uitgaf. Hij overleed ruim 500 jaar geleden. Zijn zoon Paolo zette het bedrijf voort.

51NR+hfxaPL._SX327_BO1,204,203,200_ Aldus_Manutius

 

Het logo van Aldo Manuzio, een anker met een dolfijn, wordt tegenwoordig gebruikt door Doubleday, een imprint van Knopf Doubleday.

 

ancora 

Aldo wordt de naam voor non-fictie. We zullen boeken brengen op de terreinen van psychologie en maatschappelijk relevante onderwerpen. Autisme en gerelateerde onderwerpen zullen in ons fonds blijven. Als eerste een boek voor kinderen die last hebben van een ‘tic’.

Manuzio is een prachtige naam voor een literair fonds. De lijn van onder andere Karel Schoeman zetten we onder deze naam voort. We beginnen met een pulitzer prijs winnend boek van Shirley Ann Grau.

Paolo, de naam van Aldo’s zoon, is bij uitstek geschikt voor een jeugdboekenfonds. Prentenboeken als de wereldberoemde trilogie van Aaron Becker zullen voortaan verschijnen onder Paolo. Het spits wordt afgebeten door een bijzonder creatief prentenboek over de brandvlek van een strijkijzer op een tafellaken.

Brevier blijft in gebruik, maar alleen voor de uitgaven voor de christelijke markt.

Summum wordt een nieuw label voor academische uitgaven.